duminică, 6 septembrie 2009

Portocale.grapefruits şi banane

La cam doi kilometri de "Colonia Mare" (noi eram "Colonia Mică), unde erau constructorii de blocuri, era o livadă de portocali şi "copaci cu grapefruits".Colegii hotărăsc că intr-o noapte (seară) să mergem la furat (descoperiseră ei o spărtură în gard).Mie, mi-era cam frică şi, fiind destul de ieftine (1 $/kg),nu ştiam dacă "se merită".
Până la urmă,m-au convins că nu e nici un pericol, şi, în ziua stabilită, mi-am luat rucsacul şi am plecat toţi patru.Am intrat fără probleme prin gard şi am început să culegem pe orbeşte ce nimeream (portocale sau grapefruits), copacii fiimd încărcaţi, iar fructele la înălţimea capului.Când eram pe la jumătatea rucsacului, Hait…Neauzit,.apare, dintre pomi, pazniiiicul.Cu o puşcă (am aflat pe urmă că era cu sare).A zis ceva răstit pe evreieşte(?).Noi am ridicat mâinile cu rucsaci cu tot, spunându-ne între noi că "am
sfeclit-o".Reacţia ne-a lăsat mască .Stia româneşte :
- Aaa colega romanita, ani (eu) vorbeşte romineşte….Băiat la mine invăţat in Romania..Eu Palestina,livada evreu… luat mult la voi…Ceausescu tov (bun) la voi pentru ţara mea…mult tov.Beiat la mine insurat la voi cu femeie la români…Eu fost la ei…Luaţi mult-mult…
Am luat noi "mult-mult", dar am făcut rucsacul de 30 de kg (eu am nimerit mai mult grapefruits) şi aveam de mers înapoi trei kilometri.Aşa încăcaţi n-m mai incăput prin spărtură şi ne-a descuiat poarta.Nu ne- lăsat să plecăm până nu i-am promis că peste două zile ne ducem mai sus doi kilometric, la livada de banana, unde paznic "Arab tov, sadic(prieten) la mine".
La banana lucrurile au decurs aproape la fel, exceptând faptul că de acolo am plecat cinci kilometri, cu rucsacii cu vârf şi câte un ciorchine de banana de cam cinci kilograme în fiecare mână.
Obs.Pentru cine nu ştie, bananierii (pitici cum erau aceia), au cam doi-trei înălţime şi fac un sigur ciorchine de banana,de aproape un metro.Aceşti ciorchini sunt "îmbrăcaţi" în saci de plastic (albastru) "antipăsări".
Morala :Ceauşescu a fost "lo tov" (nu bun) pentru români, dar tov pentru palestinieni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu