miercuri, 8 iulie 2009

Chemarea muezinului

Nu stiu daca tipul asta "cheama" si la Constanta, si nu am "detectat" periodicitatea, dar, in Israel, incepe sa "cheme" pe la 5.00 am.Daca numai ar striga "Ooooo, Allaaaaa,inshalaaaa,Mahooomed akbaaaaa....etc", n-ar fi mare lucru (asemanator cu cocosii de la noi).Da, dar cocosii nu sunt inconjurati de boxe de putere uriasa indreptate spre cele patru zari.
Asa ca, din punctul asta de vedere, prefer desertul de la Ramat Hovat .La inceput tresari mirat, apoi injuri, apoi iei in piept Negevul...
Prima data cand am patit-o pe autostrada eram cu Ariel in drum spre Haiffa, si, cum rulam noi cu in jur de 180 km/ora, pac: A.INCEPUT, de undeva dintr-o asezare pe dreapta, din care se putea vedea doar minaretele. Coloanele, pe cele trei benzi, au inceput sa se opreasca .L-am intrebat pe Ariel daca o fi vreun accident,dar mi-a spus, calm, dand drumul la casetofon, sa ma duc de-a lungul coloanelor.Din loc in loc, pe toate din cele trei coloane care incepusera sa se lungeasca erau masini oprite in mijlocul drumului, langa care era intins un covoras prevazut cu cate un arab (in tot felul de tinute),descult sau in ciorapi, care facea matanii ...dar toti in aceeasi directie.(Nu vreau sa fiu rau, dar cred ca au niste busole care indica Mecca in loc de Nord).
Am mai intalnit apoi, destul de des asemenea "procesiuni" si nu numai ca respectivii indivizi cu covoare sfidau cu indolenta pe toti ceilalti participanti la trafic, dar nici acestia ,paradoxal, nu se enervau.
As dori sa vad asta la Bucuresti sau, si mai bine, in America

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu