vineri, 17 iulie 2009

Cu taxiul la Lod

Lod este cam la 15 km de Tel Aviv, cam 150 mii loc.
Intr-o duminica, pe la 16.00,Balabai Ariel, imi spune calm :
-Johny, maine tu pleci la Lod (???!!!) !
Marinash (Marinache, un mecanic care a mers peste tot cu mine-fiindca stiind engleza, puteam "agata" mai usor "fete"), a sarit imediat ca merge si el.
-O.K.!Plecati cu taxiul, si bagajele vi le trimit marti.Uite 1500 sk (cam 500$) pentru taxi si instalare(!!).
Ca urmare, dupa ce ne-a spus adresa, am luat in genti hainele strict necesare (sort,tricou,prosop) si hai la Be'er Sheva pentru taxi.Spre Lod.
Obs.Daca Lodz din Polonia se citeste "uci", Lod din Israel se citeste "uud".Distanta e cam de 150 km dar taximetristul nici n-a clipit si nici nu ne-a intrebat daca avem bani (desi eram imbracati ca "workers").
Iata-ne ajunsi (in doua ore, fiindca n-am prins arabi pe autostrada).
Cand am coborat la locul indicat, am vazut un cartier in constructie si cateva baraci ale firmei noastre.
Culmea! Balabai (Antoine) nu vorbea engleza, dar vorbea perfect franceza.Super!
Obs. :In Be'er Sheva se vorbeste ivrit, rusa,araba si, eventual, engleza.In Lod se vorbeste ivrit si franceza.Aici majoritatea israelienilor sunt veniti din Maroc (sic!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu