joi, 2 iulie 2009

Ramat Hovat (I)

(A doua zi-de fapt, cu asta trebuia inceput)
Cum pleci de la Be'er Sheva spre Eilat, după câţiva km,la dreapta se face un drum "Ramat Hovat, 3 km ". Intersectia are semafor, dar numai pe pe partea dreaptă a acelui drum.Pe ambele părţi este deşert , cu flori şi curmali. Dupa vreo doi kilometri, pe stânga, e o "Făbricuţă"de produse chimice si, ceva mai departe, o fabrica de confectii. Ramat Hovat consta din acele fabrici si din Baza de Asfalt şi Betoane-Asfalt' Darom.Firma cu care aveam contract.Spre ea ,se face, din dreptul fabricii de confectii un "drum de ţară", dar fără gropi sau hârtoape . De departe, se vede doar statia de betoane, dar când te apropii vezi un "Cimitir de maşini" (autobuze,camioane,utilaje de drumuri,etc..).Cand ai ajuns, vezi şi şapte barăci de tablă, albe. In prima zi, nefiind acolo decât paznicul (un beduin) care vorbea numai araba (dar ştia de noi), ne-a spos "Boker tov" (???). (uitam, şi trei "maidanezi" doborâţi de soare,fiind 9.00, şi un măgar şchiop care păştea un tufiş de mărăcini).
Am răspuns cu mâna .S-a inceput "inspecţia" : o baracă era depozit de materiale si scule, o baracă era goala, o baracă continea trei grupuri electrogene (două mai mari şi unul mai mic).Cele mari puteau alimenta fără probleme un Mall cu doua etaje.Acestea erau una lânga cealaltă. Mai departe, o baracă singuratică ,in care erau un birou cu un scaun, un fişet, un frigider mic,un aparat de apă (care acum au apărut şi la noi),aer conditionat si o masă cu două pahare, pe care pe care era un sac de cafea.Lângă masă, un sac de zahăr.
"Barăcile noastre", contineau, doua dintre ele, câte doua camere tapetate (cu un tapet cum nu vazusem la noi),cu două paturi ,un frigider, o masa cu doua scaune, un grup sanitar şi o "chicineta" numai cu chiuvetă.
O baracă avea si televizor cu antenă de satelit. Baraca a treia conţinea un aragaz cu 6 ochiuri şi butelie , un "frigideroi" cu patru uşi si un dulap de bucătărie (gol).Totul de inox. A treia cameră era goala, cu excepţia unei maşini de spălat automată, cu o mulţime de butoane şi numere (pe care am alimentat-o, dar pe care n-am folosit-o niciodata, fiindca era mult prea complicată). Toate barăcile aveau un rezervor mare deasupra.La ora 11.00, a venit un camion pentru noi. Conţinut : lenjerie de mătase cu flori pentru toate paturile (pe care mă bătea gândul s-o iau acasă), - tigăi,oale,cratiţe şi lighenuşe (???),totul de inox ( pe care - unele-nu le-am folosit niciodata), set complet de farfurii pentru 24 persoane (noi eram 19), set tacămuri inox pentru 24 persoane (clujeanul a luat trei când a plecat in ţară), set de cani,set de pahare,echipament de lucru (19 salopete,38 maieuri,57 chiloţi, o pereche bocanci militari, pe care scria "Made in Romania for US Army",38 tricouri albe,pe care scria Asfalt' Darom, şi…"o pelerină de ploaie".Si Ahmed arabul care vorbea ivrit şi araba, urma să fie şeful de echipă, şi a refuzat categoric să inveţe engleza, dar a prins puţin româna.
Obs.Măsurile la imbrăcăminte ne fuseseră cerute in ţară. Ne-a chemat,cum a putut şi el in birou, şi ne-a dat la fiecare 350 sk=110 $ (bani de cheltuială), pe care urma să-I platim in trei luni.(Deşi fiecare avea ceva dolari la el.Eu, am avut şi 200 DM, cu care m-am păcălit).Ne-a intrebat (cu mainile) dacă vrem să mergem la Be'er Sheva pentru mâncare, dar nu era cazul.Treaba noastră pentru acea zi era sa alimentăm cu tesiune toate instalţiile şi barăcile.Lucrănd toţi şi având doi electrieni de faţă (eu şi Viorel), la 16.00, "S-a făcut lumină."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu